Czy strona internetowa musi być dostosowana do wyświetlania na komórkach i tabletach?
Tak!
Dlaczego?
Oto oficjalne stanowisko firmy Google:
Od 21 kwietnia wyszukiwarka Google zwiększa znaczenie dostosowania do komórek jako sygnału rankingowego. Upewnij się, że Twoje witryny są gotowe na tę zmianę, wykonując test optymalizacji mobilnej.
Należy z powyższego wnosić, że strony, które są przystosowane do urządzeń mobilnych (mobile friendly) będą przez Google preferowane.
Już od jakiegoś czasu strony te są oznaczane w wynikach wyszukiwania poprzez dodanie informacji o tym, że są przyjazne dla urządzeń mobilnych.
Poza tym, jeśli jeszcze ktoś zastanawia się czy dostosowanie wyświetlania Twojej strony do urządzeń mobilnych jest koniecznością, to niech zastanowi się ile razy dziennie korzysta z telefonu do wyświetlania różnych treści w internecie. Dodatkowo, przypomnijcie sobie jak frustrujące jest przeglądanie stron internetowych niedopasowanych do rozmiaru ekranu smartfona – drobne literki, kłopoty z trafieniem palcem w link itp.
Nie ma się co dłużej zastanawiać! Dzisiaj to jest konieczność!
Jak sprawdzić czy moja strona jest dopasowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych?
Nic łatwiejszego! Wystarczy kliknąć w ten link, a następnie wpisać adres strony, którą chcemy przeanalizować.
Jeśli wynik testu jest pozytywny powinniście zobaczyć coś takiego:
Jeśli wynik testu będzie negatywny, to powinniście jak najszybciej przystąpić do przebudowania swojej witryny, aby nie stracić ruchu, który będzie generowany z wyszukiwarki.
Chętnie pomożemy w stworzeniu tzw. strony responsywnej (responsive), czyli takiej, która zmienia swój układ, gdy jest otwierana na urządzeniu mobilnym.
Zapraszamy do kontaktu!